Na pomoč! Po porodu mi izpadajo lasje!

O, grozljivka! Že po prvem porodu sem čez nekaj mesecev zagledala pri pranju šopek las, ok si rečem, to je od nenehnega spenjanja las, nerednega umivanja (halo, katera mama pa ima čas 2-3x tedensko prati lase, jih balzamirati, maskirati, razčesavati, gladiti, mhm … seveda. Ena razmetana figa ali čop, da se skrijejo mastni lasje, pa mine teden. :D)
Skratka, lasje so leteli, malo sem se presekirala, verjetno so potem leteli še malo na ta račun, ampak storila nisem nič. Pogooglala sem ravno toliko, da so me potolažili, da je to del poporodnega procesa vzpostavljanja hormonskega ravnovesja in da se dogaja povečini vsem. Ok. Čau, zaprem. 

Po drugem porodu se je zgodba ponovila, ampak sedaj sem 4 leta starejša in pametnejša, predvsem pa oborožena z močnim znanjem o (pre)hrani. Zato sem se pripravila že vnaprej in raziskala, kaj dobrohotno deluje na rast las, predvsem kateri vitamini in minerali. Oborožena z znanjem sem se zakopala v sestavine in tukaj je nekaj mojih predlogov. 

VITAMINI SKUPINE B
So res res nepogrešljivi, enega izmed njih smo spoznale že v nosečnosti (to je vitamin B9 ali f-o-l-n-a kislina, rečemo vse v en glas. :D) S podatki o njej so nas dobro drgnili celo nosečnost, prej in potem, čeprav smo na “potem” vse skupaj že pozabile. Eee, napaka! 
B-kompleks je skupek vitaminov, ki ugodno delujejo na živčni sistem, na rast nohtov in las, skrbijo za dobro prekrvavljenost telesa, pomagajo pri utrujenosti in nespečnosti, koža je bolj napeta in gladka. 
V bistvu pomagajo k ohranjanju vseh dejavnikov, ki nas tarejo po porodu: nagnjenost k depresiji, povečana utrujenost, izpadanje las, pusta in uvela koža, neprespanost, živčnost, razdražljivost. (Aja, a tebe so naplahtali, da je obdobje po porodu ena velika rožnata z meglico obdana dišeča puhteča pravljica? Ha ha ha, saj nismo v Disneyevi risanki.) Vsako obdobje terja svoj davek, je pa fajn, da imamo dovolj živil, s katerimi si lahko pomagamo. 

STROČNICE: jejmo torej fižol, čičerko, lečo vseh vrst in barv, grah
POLNOZRNATA ŽITA: pira, kamut, ječmen, oves, pšenica
KVAS: kot vedno izpostavljam kvasne kosmiče ali kvasni namaz (Marmite – dobavljiv v tujini)
RUMENJAK in jetra (če ste ljubitelji, jaz raje pojem malo več fižola)

Če je izpadanje res hudo, kar dodajte dopolnilo v obliki tabletk, prahu, ipd. Sama imam rada Jamieson, držijo mi dolgo časa pa res pomagajo. Predvsem pozimi, ko je na razpolago vitaminsko manj obogatena hrana, je smiselno kaj dodajati.

IDEALEN OBROK, bogat z B-kompleksom: fižolova juha z rdečo lečo, polnozrnatim rižem, čez posujemo kvasne kosmiče. Bomba!
https://www.boobeefoodee.si/blog/fizolova-juha-z-ajdovo-kaso/

CINK
Cink je tudi pomemben dejavnik pri ohranjanju pravilnega delovanja organizma; zaloge niso velike, zato ga je potrebno redno vnašati. Pazljivo – absorpcijo cinka onemogočajo fitati v ovoju polnozrnatih žit in nekaterih oreščkih, zato moramo slednje namakati, da se tega znebimo. 
Dober živalski vir je meso, rastlinski pa fižol in ajda. 

IDEALEN OBROK, bogat s cinkom: praženo goveje mleto meso z zeljem in sezamom, ajdove presne kroglice

ŽELEZO
O vseh krasnih prednostih železa ste že slišali, zato bom samo na kratko izpostavila ta neprecenljivi mineral. Veliko ga dobimo iz virov živalske prehrane, ogromno pa tudi iz rastlinske, čeprav naj bi se slabše absorbiral. Zaradi tega je smiselno vsa polnozrnata žita in oreščke pred uporabo namakati vsaj nekaj ur, vodo pa zavreči. 
Veliko ga je torej v jetrih, rdečem mesu, soji, fižolu, sezamu, lanenem semenu in polnozrnatih mokah.

IDEALEN OBROK, bogat z železom: fižolovi polpeti/burgerji, solata iz temnozelene listnate solate (pozimi poljski radič, ohrovt), spomladi špinača in blitva, določene vrste solate.
https://www.boobeefoodee.si/blog/socen-vegetarijanski-burger/

Še nekaj predlogov za obroke, bogate z omenjenimi hranili, za boljšo rast in manjše izpadanje las:

* fižolov namaz za zajtrk ali večerjo: https://www.boobeefoodee.si/blog/fizolov-namaz/

* moja priljubljena ovsena kaša na 1001 način: https://www.boobeefoodee.si/blog/?s=ovsena+ka%C5%A1a

* solata s čičeriko: https://www.boobeefoodee.si/blog/pisana-cicerikina-solata/

Srečno in čim manj sivih las! 😉

Leave a Reply