NA POMOČ – Kaj naj jem za boljšo laktacijo?

NA POMOČ – Kaj naj jem za boljšo laktacijo?

12909426_1576513399329887_1806121872747147356_o

Vir fotografije: http://porodnafotografija.si/ (Objavljeno z dovoljenjem avtorice)

Dojenje je eno izmed najbolj naravnih in ljubečih opravil matere in materino mleko je vsekakor najbolj primarna in naravna hrana za dojenčka. Spočita, srečna in zadovoljna mamica, ki biva v prijetnem in umirjenem okolju, bo imela bistveno boljše pogoje za dober nastanek mleka in nemoteno dojenje. 

Nastanek in količino mleka, določa, kot vemo, zakon povpraševanja in ponudbe; več bo mamica dojila, več bo tudi nastajalo mleka. V teoriji se seveda vedno vse lepo izide, v praksi velikokrat ni tako. Pripravila sem nekaj uporabnih nasvetov, kako spodbuditi boljšo laktacijo pri doječki srečki in katera je tista hrana, ki pomaga pri boljšem nastanku materinega mleka.

RAZNOVRSTNI OBROKI VEČKRAT DNEVNO

Najbolj pomembno je, da ima doječa mamica pisano, polnovredno in urejeno prehrano. To pomeni 5-6 obrokov oz. nekaj ključnih obrokov, ki so smiselno razporejeni čez dan. Poudarek naj bo na zelenjavi in sadju, kakovostnih ogljikovih hidratih v obliki polnozrnatih žit ter živalske in rastlinske beljakovine, prav tako pa ne smemo pozabiti na vlaknine (v pravi količini – ne premalo, pa tudi ne preveč), saj le- te olajšajo prebavo in skrbijo za pravilno absorpcijo ključnih makrohranil. Vnos hranil je namreč največjega pomena za zdravje matere, saj pri nepravilnem ali nezadostnem vnosu, telo za svoje potrebe hranila črpa njenih zalog.

mavricna juha 1

VODA JE VIR ŽIVLJENJA

Voda je ključnega pomena tudi med dojenjem, saj hidrira in skrbi za nastanek mleka. Ob vsakem podoju moramo spiti en kozarec vode (200-300 ml tekočine). Priporoča se tudi čaj za dojenje z nežnimi zelišči, ki so nežne za materin želodec, olajšajo ji prebavljanje, umirijo napetost in stres ter poskrbijo za prijeten okus mleka, ki dojenčka pomirja.

water-glass

DODATNE POTREBE PO HRANILIH MED DOJENJEM

Za sintezo mleka naj bi potrebovala doječa mamica v povprečju dodatnih 635 kcal dnevno. Te potrebe pokrivajo iz kakovostnih makrohranil (ogljikovi hidrati, beljakovine, maščobe in vlaknine), s poudarkom na polnovrednih žitih, živalskih in rastlinskih beljakovinah ter esencialnih maščobnih kislinah.

polnjene paprike z leco strocji fizol pire1

ŽIVILA, KI SPODBUJAJO LAKTACIJO

VODA: 2-3 dcl vode ob vsake podoju

OVSENI KOSMIČI: Lahko jih pripravimo skupaj z jogurtom, banano in cimetom ter tako dobimo izvrsten obrok, po katerem smo siti, prejmemo pa vsa pomembna hranila.

Odličen je tudi ovseni puding, ki ga pripravimo iz mletih kosmičev in poljubnega mleka ali rastlinskega napitka. S ščepcem vanilije in hruško dobimo polnovreden, slasten obrok. Če obroku dodamo mleta lanena semena, še dodatno poskrbimo za nastanek mleka.

ovsena kasa s kokosovim mlekom, kakavom, kokosom_preggy2

ČESEN: Odličen spodbujevalec nastanka mleka, pa tudi živilo, s katerim dojenčku uvedemo nov okus, ki jim preverjeno prija in bolje ter z veseljem sesajo. Lahko si ga privoščite v božanski kremni česnovi juhi.

Fenomenalna česnova juha

cesnova juhca

KORENČEK: Zaradi beta karotena je odličen pomagač in lahko si ga privoščimo v vseh oblikah. Odlična je korenčkova juha s pomarančo in bučo ali presni smuti z jabolkom, korenčkom, limoninim sokom in cimetom, lahko ga grizljamo pa tudi kar tako. Odlično pomaga tudi pri obvladovanju lakote.

ovseni kosmici v korenckovem soku, jabolko, banane, svez pomarancni sok

KOROMAČ: Na to dišeče živilo pogosto pozabimo, ampak je zaradi naravnih komponent odličen spodbujevalec laktacije. Zaradi svojega intenzivnega okusa ga za prvič pripravite manj, ampak sčasom se boste nanj navadili in brez njega ne bo šlo. Zelo dobro pomaga tudi pri krčih in napetosti v želodcu.

losos s koromacem 1

Naš predlog je popečen koromač, narezan na tanke lističe, skupaj z lososom. Zraven prija navadna polenta, široki rezanci ali pire iz sladkega krompirja. V vsakem primeru dobimo polnovreden obrok.

OREŠČKI: So že pregovorno zdrava malica in odlični za grickanje med obroki – pozor le pri količini. Priporoča se ena majhna pest dnevno, saj vsebujejo ogromno maščob in z njimi ne smemo pretiravati.

INGVER: Je priljubljena azijska korenina, ki tudi pri nas že vrsto let uživa sloves enega izmed najbolj zdravih in priljubljenih živil, tako pri premagovanju slabosti v nosečnosti kot tudi kot krepilec imunskega sistema v prehladnih obdobjih.

Naš predlog je blagodejen ingverjev čaj, ki umiri in pomiri ter nežno poboža želodček; prav tako pa tudi dojenčku uvedemo nov okus.

Leave a Reply