Domača čokoladna kašica

domac cokolino_wm

ALTERNATIVNA POT
Tokrat sem se odločila narediti domačo čokoladno kašico, saj vem, da obstaja vrsta alternativ klasičnim in vsem poznanim že pripravljenim proizvodom (recimo Čokolino, Čokolešnik, ipd). Ponavadi vsebujejo 40 (!) g sladkorja na 100 g izdelka, to se pravi 22g (!) sladkorja na porcijo (30 g instant proizvoda, 200 ml mleka), kar se mi zdi absolutno preveč in če imamo čas, je bolje pripraviti domače alternative.

Poigrala sem se z dvema proizvodoma, in sicer:

  • polnozrnat pšenični zdrob (pravzaprav bi lahko vzeli katerikoli zdrob katerekoli znamke)
  • polnozrnati ovseni kosmiči (gre še za bolj zdravo različico, saj vsebujejo več vlaknin)

ČAS PRIPRAVE
Čas priprave je najkrajši pri instant pripravkih, saj ga samo zamešamo v toplo/vroče mleko.

Pšenični zdrob je potrebno kuhati 2-3 minute, ovseni kosmiči pa vzamejo največ časa, ker se do mehkega stanja kuhajo dobrih 10 minut. Če jih namočimo čez noč, pa so kuhani prej, v približno 5 minutah. Seveda je odvisno od vrste kosmičev in od tega, koliko drobno so mleti. Čeprav pa gre pri vseh za tako kratek čas priprave, da bi lahko rekla, da je skoraj zanemarljiv.

Uporabila sem:

  • 30 g Čokolina + 200 ml mleka
  • 30 g polnozrnatega pšeničnega zdroba + 200 ml mleka + čajna žlička kakava
  • 30 g polnozrnatih ovsenih kosmičev + 200 ml mleka + čajna žlička kakava

IGRAJMO SE Z OKUSI
Druga dobra stvar alternativnih različic je tudi v tem, da jim lahko poljubno spreminjamo sestavine in si tako pričaramo nove okuse. Nekaj primerov:

  • zdrob + nekaj otroških keksov
  • zdrob + žlička kakava
  • zdrob + žlička masla in marmelade
  • zdrob + žlička kakava + žlička mletih oreščkov
  • zdrob + pretlačena banana

In tako lahko nadaljujem skoraj v nedogled, sam je pri tem edina omejitev naša domišljija.

HURA ZA NEMLEČNO ALTERNATIVO
Tretja dobra stran domače alternative je, veganom in vsem tistim, ki ne smejo uživati mleka in mlečnih izdelkov, prijazen obrok, saj lahko tako kosmiče kot tudi zdrob skuhamo v vodi; moram priznati, da so tako kuhani kosmiči pravzaprav še boljši, kot dobro vejo v anglosaksonskih državah, kjer je ovsena kaša (“porridge”) že prava tradicija.

NI GLUTENA? DOBRO ZAME.
Četrta prednost je v tem, da lahko namesto zdroba uporabimo tudi druge žitarice, ki ne vsebujejo glutena: zakuhamo lahko ajdovo ali proseno kašo, kvinojo, polento, koruzni zdrob, riž, riževe kosmiče, prosene kosmiče, itd. Tudi v tem primeru imamo na razpolago kar nekaj zdravih in otrokom primernih alternativ.

Leave a Reply